flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз практики суду щодо застосування статі 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення

18 вересня 2018, 15:54

     Марганецький міський суд Дніпропетровської області проаналізував практику суду щодо застосування статі 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення за керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння за період з 01.06.2018 - 31.08.2018 року.

     Упродовж літнього періоду до Марганецького міського суду Дніпропетровської області надійшло 19 адміністративних матеріалів з протоколами про притягнення осіб за ст.130 КУпАП, з яких 19 матеріалів розглянуто по суті. Із 19 осіб, які притягувалися до адміністративної відповідальності за ст.130 КУпАП, всіх визнано винними у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст.130 КУпАП.

     Загальна сума штрафів, стягнутих судом до державного бюджету, за скоєння вказаних адміністративних правопорушень склала 224 400 грн. Крім того, 17 осіб позбавлені права керування транспортними засобами на строк від 1 року до 3 років, двоє осіб керували транспортними засобами без належного права.

     Інколи, щоб уникнути відповідальності, особи, яких притягують до адміністративної відповідальності, вдаються до всіляких хитрощів: не з'являються в судові засідання, уникають отримання судових повісток про виклик в суд, заявляють клопотання про відкладення розгляду справи. Вказані обставини призводить до затягування розгляду справи та неможливістю розглянути адміністративні матеріали в строки, передбачені чинним законодавством. Досить часто до суду надходять адміністративні матеріали, по яких уже закінчилися строки накладення адміністративних стягнень.

     Однак, не зважаючи на те, що за керування транспортними засобами в стані алкогольного сп’яніння законодавці посилили відповідальність, проблема п’яних водіїв не зникла, як того очікували, а продовжує існувати та є досить болючою.

     Керування транспортним засобом в стані алкогольного сп’яніння є однією з головних причин скоєння дорожньо-транспортних пригод.

     Учасникам дорожнього руху необхідно досить серйозно ставитися до Правил дорожнього руху, кожен повинен розуміти, до чого призводить грубе їх порушення, а особливо керування транспортним засобом в п’яному стані. З вини п’яних водіїв страждають невинні люди, серед яких досить часто є й діти, а винуватці аварій залишаються живі- неушкоджені, адже, як говорять в народі, «п’яному і море по коліна».

     Дороги не повинні бути місцем загибелі людей або отримання ними тілесних ушкодження, а транспортний засіб не повинен бути об’єктом підвищеної небезпеки, це лише засіб пересування. І поки-що не виправдовуються надії на те, що посилення жорсткості адміністративних стягнень відносно водіїв, які керують транспортними засобами в стані алкогольного сп’яніння, істотно знизить аварійність на дорогах. Для формування культури та повноцінного усвідомлення відповідальності майбутніх та нинішніх водіїв слід наділити знаннями, які дозволять реально оцінювати небезпеку керування транспортним засобом під впливом алкоголю.

     Лікарі застерігають, що навіть незначна кількість спиртного може призвести до трагедії. Процес розпаду алкоголю відбувається не одразу. Людина спочатку може ще почуватися тверезою, але вже дорогою ці відчуття зміняться. Крім того, на самопочуття впливають також й інші фактори: чи прийняв якісь ліки водій, чи виспався водій перед тим, як випив алкоголь та інші. Реакція буде вже не та, а ситуації на дорозі можуть бути найнесподіваніші. І зрештою, водій може бути і невинним у ДТП, а от виявлений алкоголь у крові може спричинити додаткові проблеми.

     Алкоголь і кермо - поняття несумісні, в іншому випадку під загрозу ставиться не тільки здоров’я і життя самого водія, але й безпека оточуючих, ні в чому не винних людей. Тому, перш ніж сідати за кермо в стані алкогольного сп’яніння, задумайся - чи варте воно того!